За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Тук може да пишете своите мнения за спорта.

Модератор: Техническа поддръжка

Потребителски аватар
Бари
Ветеран
Ветеран
Мнения: 2522
Регистриран на: 20 фев 2006 23:51
Местоположение: Евертън

За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Бари » 13 окт 2013 22:14

http://spidersport.com/forum/viewtopic. ... sc&start=0

Какво мислите за начинът, по който тренира Милко? Някой колега тренирал ли е по същия начин?
Поздрави,
Иван Иванов

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 14 окт 2013 12:59

Мисля че 12 години са много за тия резултати :rolleyes:
Мисля и че е слабак
Но не става ясно каква цел има темата? Искаш съвет как да тренираш?

Потребителски аватар
Бари
Ветеран
Ветеран
Мнения: 2522
Регистриран на: 20 фев 2006 23:51
Местоположение: Евертън

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Бари » 15 окт 2013 10:28

Времето е много със сигурност, но той в момента е много известен кондиционен треньор, на 30 и няколко години е, и затова мисля, че ще има нещо полезно в това, което казва (+ почнал е да тренира през 2002, а още през 2004 изглежда много добре). Начинът му на трениране е различен от всичко друго, което някога съм чел някъде или хората са ми казвали (занимаващи се с фитнес сериозно).
Целта на темата - ми аз искам да тренирам, ходя на фитнес от 3 седмици и все още нямам направена програма. Искам мнение от хората, които тренират, какво специално мислят за този начин на трениране, за да го съпоставя със себе си и да преценя дали да се придържам към него или да си правя "нормална" програма, в която правя упражненията по 8-10 повторения. Целта ми е след 1 година да съм качил някакви килограми, защото в момента съм между 62.7-63 кг (23 год, 185см), но да са чисти, щото и в МакДоналдс мога да кача :D
Поздрави,
Иван Иванов

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 15 окт 2013 12:13

Казваш че си чел, а тренирал ли си някога? В смисъл не да си ходил на лостовете с приятели и да си правил 20 помпи и 5 мин приказки. Програма не ти тряа ако нямаш никакъв опит, програмите се правят когато имаш някаква цел но за да имаш цел първо ти трябва някаква основа върху която да стъпиш ако я нямаш само ще си губиш времето.

Потребителски аватар
Бари
Ветеран
Ветеран
Мнения: 2522
Регистриран на: 20 фев 2006 23:51
Местоположение: Евертън

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Бари » 15 окт 2013 17:33

Тренирах като бях 10-11 клас около една година, в първи курс като студент тренирах пак няколко месеца, а сега тренирам от 20 дена. Т.е. не бих казал, че съм тренирал сериозно някога (не намирам 1 година за сериозно). Благодаря, че отделяш внимание да пишеш :)
Поздрави,
Иван Иванов

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 16 окт 2013 10:05

Преди всичко кажи какво целиш с тия тренировки че аз може си приказвам за едно ти за друго. Дали тренираш да праиш впечатление пред останалите, за плажа и тнт. мацките или просто да се чуфстваш тунизиран или искаш някфи резултати дето да си останат и на старини, разбери първо какво искаш каква цел и останалото е лесно, просто вървеж към целта. Практика, практика и пак практика нищо повече, но треа знаеш защо. Също така има и много хора които тренират просто да избягат от стреса тренировките са чудесно лекарство и за това.

Потребителски аватар
gerY
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 1442
Регистриран на: 14 мар 2007 12:54
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот gerY » 16 окт 2013 19:44

Просто отиди при фитнес инструктор и поискай да ти направи програма:) След 2-3-4 месеца, когато вече ти стане лесна за изпълнение я сменяш и така:)

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 16 окт 2013 20:04

Все си мисля че е щял да ходи при фитнес инструктор а не да пуска тема тук, ако е искал :rolleyes:
Последна промяна от gerY на 17 окт 2013 01:16, променено общо 1 път.
Причина: Все си мисля, че темата не е за какво би и не би направил, ако е искал :)

Потребителски аватар
Бари
Ветеран
Ветеран
Мнения: 2522
Регистриран на: 20 фев 2006 23:51
Местоположение: Евертън

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Бари » 17 окт 2013 02:19

Благодаря и на двамата.
Целта ми е на първо място да имам здраве, тонус и енергия. Второстепенно, но не маловажно, е да кача килограми, защото съм 62.8-63 кг с ръст 185. Със сигурност не тренирам за пред другите или за плажа, а за себе си, за да се чувствам добре.
Тук никой, който се занимава професионално с фитнес, не би ми направил програма безплатно. Мога да питам във фитнеса някой, но там всеки си знае неговото и от 10 човека ще чуя 10 различни неща. Обърнах внимание на човека от горния форум, защото той казва, че неговата тренировка освен всичко е подобрила бързината и реакцията му, силата и концентрацията. Смея да кажа, че съм слаб, тъй, че и силата е нещо, върху което трябва да поработя.
До скоро тичах доста често сутрин/вечер и това ме караше да се чувствам много добре, но тук е доста студено и често вали, а на машина във фитнеса няма да тичам никога.
И в интернет чета, предимно във форумът, който съм дал по-горе, защото там се придържат към здравословното хранене, а аз мога да кажа (без да свивам пръсти зад гърба), че се храня здравословно, ям доста зеленчуци, пия 100% сок без концентрат, ям плодове. Единствен проблем ми е времето на хранене - ако днес обядвам в 12 часа, то утре може да обядвам в 4, а на следващия ден - в 2. И интервалите между хранене са много колебливи - от 2 до 9 часа, това е нещо, което ще се опитам да поправя, но съм много зает в момента с неща от университета и това доста влияе.
Поздрави,
Иван Иванов

Потребителски аватар
Hadean
Потребител
Потребител
Мнения: 84
Регистриран на: 28 яну 2011 21:24

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Hadean » 17 окт 2013 04:40

Бари написа:И в интернет чета, предимно във форумът, който съм дал по-горе, защото там се придържат към здравословното хранене, а аз мога да кажа (без да свивам пръсти зад гърба), че се храня здравословно, ям доста зеленчуци, пия 100% сок без концентрат, ям плодове.

Чети по-сериозно тогава - никъде в горепосочения форум не пише, че плодовете и особено сокът са елементи на здравословното хранене.

Храненето, описано там, е здравословно и доста вкусно. Става както за сваляне, така и за качване, като може и без да се изпада чак в милковите крайности. Периодите на хранене през деня не са толкова важни, достатъчно е да приемаш необходимата ти качествена храна на 2-3 пъти.

Начинът на трениране няма какво да го мислиш толкова - базови упражнения със свободни тежести, най-добрия вариант за почти всеки трениращ. Разгледай и блога им, има добри статии и описания на тренировките - линкът е в менюто горе до този за форума.

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 17 окт 2013 11:34

Както Хадеан казва достатъчно е да приемаш необходимата за теб храна. Не се ограничавай в храните само защото някой някъде казва че това е здравословна храна а това не. Яж всичко! Режимите и приемането на определени храни е за хора които се занимават сериозно, имат големи цели и са доста напред с материала. На теб не ти тряа. Приемай това което тялото ти иска, това е здравословното хранене. Ако нямаш апетит за повече от един сандвич значи на тялото не му е необходимо повече. Когато започнеш да правиш здрави ефикасни за теб тренировки автоматично щи се качи и апетита и килата. Но тряа да стане естествено. И пак ти казвам не се ограничавай откъм храна, нито пък се оправдавай че е студено валжно и незнам си какво. Аз докато ходех сериозно на лекции и тренирах, всяка сутрин 1 час тренировка след това закуска и привечер като се прибера около 2 часа тренировка и вечеря, както обилна закуската така обилна и вечерята. За здравословно хранене ти препоръчвам 1 ябълка преди закуска и една след вечеря, поне на мен това ми се отрязява доста добре. Относно килограмите, повечко килограми ще качиш когато започнеш да се занимаваш с тежести, но качественни тренировки с тежести след които ще ометеш хладилника. Поне при мен така се получаваше :D и не качвах излишни килограми. Нека апетита е критерий за това дали правиш качественни тренировки.
Моя съвет е преди да прибягваш към допълнителни тежести в тренировките си да придобиеш добра силова издръжливост, тоес тялото ти да свикне на високи натоварвания със собствено тегло(аеробни упражнения) Лицеви опори, коремни преси, клек подскоци, гръбни, набирания, помпи, шведски стени (въпреки че аз предпочитам от лост да се вдигат краката без опора на гърба). Като за начало прави само базови упражнения тоес обикновенни лицеви коремни клк подскоци кросчета от време на време минимум по половин час и то преди тренировка (целта е силова издръжливост) набирания също може. Когато стигнеш до 50 повторения, затвърдени (правиш ги на легане и на ставане бъквално) може да си анправиш тренировката по пъстра откъм упражнения, в ютуб е пълно от хора които им е писнало от калсиката :D другия вариант е да добавиш тежести и да започнат истинските мъки. Но не бързай със тежестите, поне една година карай на аеробни да свикнеш с по друг начн на живот. Също така ти препоръчвам да се интересуваш от методи на трениране а не от програми!!! Метода може да се каже е нещо като обща "програна" докато програмата си е индивидуален начин на развитие. Има най различни методи на тренировки с най различни цели. Ако приемеш моя съвет и решиш първо да придобиеш силова издръжливост, най-удачния метод според мен ще е следния.
2 еднообразни тренировки на ден сутрин и вечер
Ще правиш 7-8 серий, в една серия ще са включени 3-4 упражнения, примерно лицеви коремни и клек подскоци, или набирания или каквото искаш.
Бройките на самите упражнения ще са 50-70% от максималните бройки които можеш да направиш на съответното упражнени (примерно правиш макс 50 лицеви, в тренировкта ще правиш 25-30) Между серийте ще правиш около минута почивка. Не се притеснявай ако при 7-8 серия започнеш да намаляш бройките от умора. Но избираш само упражнения на които можеш да правиш минимум 20 повторения. Ако избереш примерно набирания а можеш да правиш макс 10 повторения, само ще си губиш времето и няма да прогресираш. За такива упражнения които са ти трудни трябва да ги тренираш отделно по същия метод само че правиш 100% от макс повторенията, (примерно ако ти куцат набиранията, след тренировката правиш само набирания нищо друго. Преди тренировка ако не си правил крос, е много важно да си се поизпотил и дорбе загрял на загрявката. Може да ти се стори тежичко но промяната в живота винаги е тежка, а ти не очаквай да се промениш ако не промениш начина си на живот.
За друго не се сещам имай впредвид че пак може да качиш някое друго кило ако правиш качествени тренировка.

Потребителски аватар
Бари
Ветеран
Ветеран
Мнения: 2522
Регистриран на: 20 фев 2006 23:51
Местоположение: Евертън

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот Бари » 18 окт 2013 14:43

Благодаря ти, доста си подробен. Ще се запозная по-добре с методите на хранене при ВМ-НВХ, споменато в този форум. Четох изключително много добри отзиви от него. Относно тренировките, ще започна в началото с тренировки за начинаещи със свободно тегло, ще вкарам и свободни тежести, но се надявам да не го правя само това цяла една година. Може би до Нова Година, зависи как се чувствам.
В момента съм 185см, 62.8кг. Ще се сравня на Нова Година.
Благодаря ти!
Поздрави,
Иван Иванов

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 18 окт 2013 20:59

Само не се ограничавай, пробвай всичко и с времето ще се научиш какво как и кога да правиш. Практиката е най добрия учител.

Потребителски аватар
^TaLeR^_M#
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 667
Регистриран на: 04 апр 2006 15:49

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот ^TaLeR^_M# » 21 окт 2013 20:17

Така... не съм чел темата от другия форум дето си пуснал видях 1-2 снимки дето е публикувал автора... :chuckle:

От изписаното на горе не съм съгласен с доста неща... искаш да качиш маса... крос 30 мин :rolleyes: Прави си стартове по 50 метра за максимално време... безмислени са сериите и повторенията дадени ти за пример опитай и сам ще разбереш... Още нещо, което никой не ти е споменал - КРАКАТА те дават сила и маса на цялото тяло... Успех и нагоре...

Потребителски аватар
nekuf
Редовен потребител
Редовен потребител
Мнения: 285
Регистриран на: 20 юни 2011 15:31
Местоположение: Монтана

Re: За ходещи на фитнес - какво мислите за ..

Мнениеот nekuf » 21 окт 2013 20:34

Не си изчел всичко явно. Но за едно си прав, да опита и сам да разбере. За краката съм напълно съгласен. :)


Върни се в “СПОРТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост